Feb 21, 2023, 7:36 PM  

 Цветето, което цъфтеше само нощем 19 

  Prose » Novels
411 6 11
Multi-part work « to contents
4 мин reading

   След две седмици копане, най накрая стигнаха и до акациите. Пречели на оградата – така се изрази работникът. Гошо го пращал да му каже, че трябва да се отрежат. И понеже били повечето в неговия двор...

- А защо не дойде Гошо да ме пита?

Работникът вдигна безучастно рамене. 

Насим му обърна гръб и тръгна да се прибира, но не беше успял да извърви и метър, когато онзи извика след него :

-  Казвай, да режа ли? 

-  Каквото искаш прави!

Не повярва на гласа си, но другия вече го беше чул. 

Избръмча резачката. Зарева бавно и монотонно. Свистяха преплелите се млади дървета, зелени бяха и даваха отпор на електрическия трион.  Арабинът обикаляше  из градината,  докато ги режеха, но след малко не издържа и се шмугна при Алтафина. 

В същото време Найдена стоеше свита в един ъгъл на земята със запушени уши и на инат на резачката пееше. 

 Арабинът осъзнал своето безсилие пред приемуществото на тукашния, стискаше зъби и се чудеше, ако Надя не беше  дъщеря на тоя великан, дали щеше да бъде толкова снизходителен с него. Един ободряващ тупаник хич не му беше излишен, а и имаше да му връща, за дето го беше викал кмета,  да го пита: "Какво има да дели с него Мъндьо?" Че ходил в кметството да се оплаква чак. Измирали му кокошки, арабинът палел огньове, арабинът хвърлял на хубавото си конче изпражненията близо до неговата градина и миришели ужасно – нареждаше той наум и галеше Алтафина. Тя го погледна и наостри уши. Разбираше го сякаш.

 

 

   Взе четката от рамката на прозорчето и започна да я глади по кадифения червеникав гръб. В началото внимателно я галеше. Алтафина го поглеждаше изотдолу с големите си мигли, а той ѝ се оплакваше: Защо посред нощ ковял конюшната на хубавото конче? Събудил стария великан от сладкия му сън, точно когато се изкачвал на планината Олимп, за да убие влюбения в дъщеря му зъл арабин Насил Хаям! Къде си палил, Насиме, боклуците, си, а? Сега ще отсекат сърцето ти, като чвор! Дръж се, момчето ми! Лош съсед ти се е паднал! Колко често си поливал с маркуча, Насиме? Пък великанът Гошо разправя, че нямал налягане на водата, не можел да си полива доматите, откакто ти си се нанесъл. Истината ли казва, а? Я кажи? Подписка ще събира срещу тебе, внимавай! Внимавай да не стъпиш накриво, Насиме!

  Ай! Ай! Аллах! Прости! Нищо, че не му е в категорията. Само ей, така да му падне някоя сутрин, още докато е сънен, ще го разсъни хубаво, докато си пие кафето. 

  Беснееше арабинът и се заканваше, натискаше по-силно с гребена, без да се усети, а кобилката го изтърпяваше, сякаш за да отнеме тежината на натрупания му гняв.

  Щом е така, един лев няма да види за оградата! Стискаше зъби той. Ако иска свирачи да извика и триста папироса с подписки да надипли, няма да се мръдне от къщата без неговото момиче. Колкото Мъндьо има законно право да живее тук, на тая улица и от тоя край на реката, толкова и той има право. Мисли Гошо, че нещата се случват, по негов план. Обаче ветровете не духат така, както на корабите им се иска*. Сега отстъпи за акациите. Добре! Не му беше хрумнало, че така ще го заболи, като за жив човек. Не ги беше садил лично, обаче не бяха лоши дръвчета и хубаво вървяха. Само мир да има и сглупи, грешка направи – потупа врата на Алтафина. Отстъпи преди малко така лесно, обаче повече и сантиметър няма да му даде да се разпорежда – ръмжеше чуждоземеца и грам не му хрумваше, че може и по-лошо да стане. 

 

 

 

 

 

*Ветровете не духат така, както на корабите им се иска

(арабска поговорка)

 

 

 

(следва)

» next part...

© Силвия Илиева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Петре!
  • Малко позакъснях и от 20 се върнах на 19.Няма да пиша чакам с нетърпение, защото прочетох и 20.Поздравления за теб
  • От сърце ти благодаря, скъпа Иржи!
  • Колко са ми познати тия съседски неволи!...Дори е бивало по- лошо от това действието да е в съседския двор, а не в панелките, с наредени апартаменти като сандвич- едни върху, под и до други...А колко често съм губила готово произведение и съм го възстановявала веднага, докато го помня...Добро, както всичките части, Силве!
  • Благодаря, Влади. Сега ще кача следващата.
    Надюш, здравей! Благодаря ти.
  • Чета с интерес, Силвенце. Не бързай!
  • Сладко пишеш.
  • Добро утро, момичета 🙂
    Бях написала още, Лиде, за вписването, но ми се изтри преди две седмици и ще го пиша отново. Правилно го отбелязваш(сега е моментът да го въведа). Благодаря ти.
    Тони, радвам се да те видя. Благодаря ти!
    Пепи, много сложни въпроси ми задаваш рано сутринта 😃. Мислех да му тегля чертата набързо, даже го завъртях, една дълга част написах, вятъра тръгна да духа към финала, но изведнъж спря и се сетих, че още не е готово за финал. Ще ме потърпиш още малко. Благодаря ти.
    Благодаря за любими.
    Хубав ден, момичета!
  • Ако вятърът не духа в гърба ти, дали ще смениш посоката или ще продължиш срещу него?
  • Да видим къде ще го отнесе този конфликт. Следя с интерес, Силве!
  • Ай-ай, да видим как ще го впишеш тоя арабин в това българско село. Трябва да е много търпелив. В сърцето на Найдена влезе, но другото е по-трудно
Random works
: ??:??