Jun 8, 2022, 11:44 AM  

 Някога 

  Prose
653 2 13
Multi-part work « to contents
2 мин reading

 На таблото се изписа, че остава гориво за десет километра. Магистралата е пуста. Някъде далеч видях да свети червен надпис " I Love you". Реших, че е публичен дом, но като наближих разбрах, че е бензиностанция.

Летните нощи крият приказни усещания. Спрях пред колонката и отворих вратата. Чух, как славей пееше за любимата, скрит в храстите. Имаше нежен ветрец и светлините на козирката допълваха това вълшебство. Беше пусто и тайнствено от тъмнината, която обграждаше този светъл остров. Към мен се доближи слабичък човечец в син гащеризон.

- Напълнете резервоара до горе.

Сложи маркуча и започна да чисти предното стъкло от размазаните пеперуди по него.

- Няма нужда да го чистите, ще пусна чистачките.

- Трябва да махна белезите на смъртта по него.

- Пеперудите се подмамват от светлината на фаровете и безсмислено умират.

- Не, не е безсмислено. Да умреш, заради Светлината крие в себе си голям смисъл. Това е смърт от Любов към нея.

Не откривах смисъл, но и бях учуден от много неща.

- Много странен надпис има бензиностанцията ви, а пък и вие не ми звучите, като човек наливащ гориво.

- Нито едно от двете не е учудващо. Когато си останал без гориво с голяма радост ще извикаш "Аз те обичам" виждайки спасението, а хората, които зареждат не е задължително да бъдат тъпи и бездуховни, все пак тук е някакъв пристан, от който вземаш сили.

Засмях се, защото обяснението му беше интересно.

- Всъщност, къде се намира бензиностанцията и кой сте вие.

- Ооо, намира се Някъде, а аз съм Никой.

Въпреки гадното ми настроение отново ме напуши на смях.

- Знаеш ли последната дума, която чух тази вечер беше "Някога". За мен тези думи, като никога, някога, никой, някой, някъде, са изпразнени от съдържание. Просто сапунени мехури.

- Може би си прав, защото търсиш конкретика, но в този свят всичко е неопределено. В него ти не можеш да си сигурен в нищо.

- Дори и в чувствата ли?

- Дори и в тях, въпреки че любовта е състояние на духа и там конкретиката е невъзможна, просто усещаш, че я има.

- Защо да е  невъзможна?

- Ти можеш ли да опишеш това чувство?

На бензиностанцията дойде и друга кола. От нея слезе мъж и започна да зарежда. След малко слезе и момиче, което го прегърна и целуна.

- Нали виждаш тия двамата? Ето това е любовта.

Погледна ме и се усмихна.

- Не, това не е любовта. Това са двама души, които са близо един до друг и се желаят. Любовта има мнооого по-голямо измерение.

Замислих се, може би беше прав. Не материалната близост е нещото, което храни истинската любов, може би дори близостта разрушава тайнството на това чувство. Другата кола потегли и отново бяхме сами с господин Никой. Маркучът изщрака.

- Вече сте готов да потегляте.

- Мога ли да ви попитам? Някога, кога е във времето?

- Някога е мечтата за бъдещето или по-просто казано, Сега с крила.

- Благодаря за горивото и че си поговорихме! Вече знам, кога е Някога.

Платих. Качих се в колата и потеглих. На огледалото за обратно виждане видях задната страна на светлинния надпис "Goodbye".

Шосето беше пусто и само осевата линия светеше пред мен.

» next part...

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Толкова малко хора слагат разказите ми в любими, че след като прегледам две хистерички ще напиша и другата част с господин Никой.
  • Амиии те си са оправят помежду си.
  • Амии, свършляци, да се оправят! ха ха
  • Е, да де, затуй са колите в обратната посока. То и там има свършило, ама не го знаят.
  • Да, странно, щото е елементарно, всеки свършващ път, свършва на свършилото :р
  • Ти не излизаш от вкъщи затова не ти трябва бензиностанция. Имаш си петролен кладенец в двора. Може да раздаваш гориво и на пътуващите край теб, но те едва ли ще спрат. Твърде са заети да търсят, къде свършва пътя.
  • Ааа, зависи! Аз живея в голяма къща, защото " Всяко място, където стъпи кракът ви, ще бъде ваше..."
  • Права си за посоките, но не винаги има бензиностанция по пътя. Зависи, колко дълго си пътувал и както казваш от размера на резервоара.
    Има и коли със слънчеви батерии, но през нощта изгасват. Общо-взето, затова е "Пътна помощ" Бих написал и разказ за "Пътна помощ", но интересът ще е малък, защото хората пътуват само около къщите си, това е голямото им пътешествие.
  • Всяка посока си има еднопосочна бензиностанция обаче повечето я пропускат и карат, додето изкарат, а напоследък "колите" са с доста малки резервоари
  • Да, но отбивката за тази бензиностанция е само за движещите се в моята посока. Другите четат надписа на обратната страна на светлинната табела. Може и да са спирали на друга бензиностанция, затова се казва магистрала.
    Вики, оставам с усещането, че съм наркодилър.
  • Осевата линия на пътя, пътуваш и пътуващите в обратната на твоята посока, за теб са завръщащи се, а ти си отиващ, за тях пък ти си завръщащ се, а те отиващи Кой каза, че нямало завръщащи се?
  • Скити, безкрайно много съм ти благодарен за коментара. Явно Някога, някой, някъде е прочел нещо, което Никой е казал за сега с крила, но то е останало в нищото, никъде.
    Може би ще напиша още един разказ за Никой и ще го и изпратя в Нищото.
    А може би не...
  • Сега с крила...........
Random works
: ??:??