Sep 19, 2023, 10:23 AM

Ранната демокрация в училище 

  Prose » Narratives, Humoristic
200 1 11
2 мин reading

През 1990 в училището беше хаос.

Старите правила и закони уж не бяха отменени, но просто не действаха.

Ново време…

Излизам на площада, гледам – седнали в тревната площ двамка от нашите. И надигат бутилки с бира. На учудения ми поглед отговарят /ставайки, макар и неохотно/: „ Ми, демокрация е вече“…

В свободен стил, на народен език им обясних разликата между демокрация и мътилка. Ясно и конкретно. Така че, сега – когато се видим, все ми напомнят и питат /при това сериозно/:  Как днес някой да обясни тази елементарност на децата им? Тъй като те самите отдавна не са авторитет и в семейството…

Та веднъж влизат в кабинета ученици от последния клас. Две от тях в модерно облекло – деколте до пъпа, поличка над колана.

Поглеждам ги, а те – горди с голите пищялки, обясняват – няма вече униформа, може да си ходят както искат…

Кимнах.

И обявих писмено изпитване. Разместих всички – разбих приятелските групички, донякъде пресякох възможността за подсказване. А за тях изтеглих маса върху подиума. С лице към класа.

По една случайност – ама случайност, бе! – на първите маси срещу тях бяха все момчета.

Почнаха да пишат. Двете се въртят, сучат, опитват се да опънат поличките поне до дъното на гащичките. Но целта на плата беше разкриваща, а не създаваща загадки.

Едната бръкна в чантичката /не чанта, чантичка!/, извади вестник и започнаха да опъват страниците върху коленете си.

Само дето хартията не е плат. Не се огъва, шуми, пързаля се и просто пречи на първите чинове…

Което накара момчетата да се възмутят и един направо заяви: „Спрете! На мен яйце ми се пече на задника, та ще ви зяпам кривите чорапогащници…“

До края на годината при мен не се появяваха оминижупени. В други кабинети влизаха, но при мен… Дали се преобличаха, дали носеха резервни тоалети…

Ами такъв си бях – професионален антимоден професионалист…

Недемократ…

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??