Sep 25, 2020, 12:16 PM  

Силата на майчината любов 

  Prose » Narratives, Stories for kids
1423 9 28
3 мин reading

        Такова си тръгна откакто се излюпи: хилаво и апатично. Щом майката или бащата се доближеха до гнездото, братчетата му го избутваха и дори стъпваха върху него, за да поемат с широко отворените си човчици храната. Я успееше нещо да лапне, я не. После си намери местенце в единия край на гнездото и докато другите мъници цвърчаха и обхождаха с неспокойни очи простора и въртяха глави във всички посоки като ветропоказатели като  чакаха храница от мама и тате, лежеше кротко и мирно.

        Мама усети, че нещо не е наред и винаги гледаше преди другите да са изпразнили човката ѝ да успее да му подаде нещичко.

        Един ден тате Птичко ги избута от гнездото: урокът на живота - да ги подготвят за дългото пътуване на юг. Тупнаха изненадани на земята, отръскаха главици и инстинктивно започнаха да подскачат и разперват крила, да подхвърчат и подбутвани от мама и тате да се приберат обратно в гнездото, Урокът се повтори и следващите няколко дни, докато се научиха сами да се прибират в гнездото и още докато падаха от него да разперват крила и да не тупват като зрели круши.

        Само Мънѝчка изоставаше - подскачаше, переше крилца, но не успяваше да стигне сама гнездото. Тате я гледаше строго и осъдително, не я виждаше как ще отлети с тях. Но мама упорито грижливо я сгушваше под крилото си и връщаше обратно.

        Дойде денят. Всички птици бяха се скупчили на няколко околни стрехи и покриви и само чакаха знак от Водителя, за да тръгнат по дългия си неизменен път.

        В гнездата оставаха само болните и немощни стари птици.

        Изведнъж небето притъмня - ятото засенчи слънцето. То се изви в дъга докато се наместят всички и се присъедини някоя закъсняла птичка, и бавно потегли.

        С последните изостана мама: на гърба си понесе Мънѝчка, сърце не ѝ даде да я остави в гнездото.

        Първите няколко дни преход бяха леки: ятото не бързаше, циганското лято беше благосклонно и времето и вятърът помагаха на ятото да набере аванс. Когато спираха за нощувка или почивка, мама Птица гледаше винаги да нахрани Мънѝчка, и чак след това намираше и за себе си. Вечер я сгушваше под крилото си и заспиваха като една.

        Една сутрин, когато ятото се прегрупираше за пътя си към слънцето, мама птица отново изчака Мънѝчка да се качи на гърба ѝ. След малко ятото се вдигна и бавно полетя. Изведнъж на мама ѝ олекна на гърба, и тя видя до себе си, редом с нея, да лети и Мъничка. Тате Птичко и братята ѝ долетяха и ги обкръжиха. Цялото семейство полетя заедно, в средата мама птица и Мънѝчка: то ги пазеше от вятъра и подкрепяше.

        Слънцето се издигаше и ги зовеше към топлите страни, а едно гнездо остана празно да ги чака пролетта да се завърнат.

© П Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • РосиДимова (Росица Димова) - Роси! Домъчня ми за МънИчка, и си го потърсих да си го препрочета. Как се зарадвах, че си го прочела! ❤️ 😘
  • Пепи, много хубав и силен разказ! Майките са нашите ангели пазители и на земята и на небето! 🌹🌹
  • 2. за храна. Из цялата околия се разчу за смесеното семейство, което отглежда щъркелчетата заедно. Един ден от националната тв пристигна цял екип с една красива къдрокоса репортерка. Цял ден операторът кръстосваше двора с камерата, а следобед репортерката взе интервю от дядо Минко. През деня тя пък обиколи цялото село и поразпита за това-онова, научи и за оринтоложкото дружество.
    Във вечерните новини цяла България научи за Щъркелово, както в околията наричаха селото на дядо Минко, а той с прословутия му тефтер беше сензацията и телевизионната звезда на селото си.
    .... и така, до есента, когато птиците се събират да отлетят. Враната ще ги изпрати и ще остане да пази гнездото до пролетта, когато се завърне новото ѝ семейство, а селото ще се увеличи с още гнезда.
    **********************

    Приказка!
  • Ще я изменим. Враните правят гнезда много нависоко. За съжаление градушката унищожава цялото гнездо на враните. Мама врана 3 дена обикаля в кръг около тополата след градушката, но разбитото гнездо го няма, децата ѝ ги няма. А останалите сираци, щъркелчетата, все гладни, все по-силно цвърчат и пиукат. Сърцето на враната сякаш чу изгладнелите голишарчетата, и доближи гнездото. Огледа ги, след малко се издигна и най-после се отдалечи от злощастната топола. Скоро се завърна с пълна гуша и започна да храни малките. Изневиделица долетя щъркелът, но като не чу изгладнелите цвърчения на малките, кацна отстрани до гнездото и само гледаше как черната птица храни неговите сирачета. На следващата вечер враната се сгуши в края на щърковото гнездо. Тя вече беше част от семейството. Всичката любов, която имаше към децата си, които изгуби в пороя, даряваше на осиротелите щъркелчета. Когато баща им започна да ги учи да летят, тя само гледаше или ходеше за
  • Харпун (Костадин Шимов) - като деца, преди да научим, че земята е кръгла и от южното полукълбо птиците летят на север, казвахме "На юг" или "към южните страни". А то си е откъдето и да го погледнеш, все към слънцето! 🌞
  • LATINKA-ZLATNA (Латинка-Златна) - 🌹
  • Поучителен разказ!..
  • ИРЖИ - благодаря! 😘
  • Много вълнуващо разказче, Пепи! Дори при животните майката е жертвоготовна към своите рожби, а като си помислим за подобни примери от живота на хората...Има майки, които си хвърлят деца в контейнери или ги пребиват....Много поучителна е твоята история! Дълбоко докосва!
  • Сяветличке - благодаря ти за хубавия коментар!
  • Такива са майките, самоотвержени птици.
    Браво за затрогващата творба, Пепи! 🌹
  • 💐 🐦 ❤️ Благодаря и за "любими"!
  • Краси, Елке - Благодаря!
    Bezzhichen (Безжичен) - благодаря за коментара!
    Пишех го с идеята, че майката не се отказва до последно.
    Благодаря на всички ви!
  • Толкова хубаво нещо отдавна не съм чел!
  • Написано с любов! Много ми хареса!
  • Много хубаво написано за деца. Защото понякога възрастните си мислят, че всичко знаят или поне така им се налага. Но има какво да се учи от природата.
  • Слънцето е живот,
    Благодаря! Поздрав!
  • Към топлото слънчице,а Пепи?Поздрав.
  • Руми 🌺 благодаря!
  • Не само циганското лято, сърцето ти е такова инък не би го написала! Успех
  • Циганското лято е виновно!
    Благодаря 🌺 Наде!
  • Днес ми е едно такова...Благодаря, за топлинката, Пепи!
  • Благодаря, Марианка, за коментара! 🐦
  • Благодаря ви ❤️!
    Написа ми го тази сутрин есента, и споменът за една "Майчина сълза" в букварчето, за което си спомнихме вчера с една позната,
  • Ох, че хубав разказ! Не знам дали човек има нужда да чува само истини, но на добрина определено няма насищане. И няма да има.
  • Обич...Истинска обич.
  • Благодаря!
  • Затрогващо.
    Поздравявам те.
Random works
: ??:??