3.04.2021 г., 6:05 ч.

 Дядо Ицо гледа от Бакаджика -втора част 

  Проза » Разкази
866 3 14
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

   Времената са различни за различните хора. 

   Райна, майката на Христо беше жилава жена.Нямаше и четиридесет години, когато овдовя.Успя да роди едно момиче-Димана,която вече беше омъжена и трудна при смъртта на баща й.Тя случи на добър момък от селото. Илия работеше като зидар и семейството му беше "от една черга" със семейството на Атанас  и Райна.

    Като стана реч за Райна, тя се почерни от глава до пети, но упорито криеше мъката си.Средна на ръст,тънка като фиданка тя не потърси съчувствието на близки и познати, макар душата й да беше почерняла като тракийска угар...

    Живия живот не търпеше дълго отпускане и Райна излезе от онова вцепенение, което изтърпя няколко дни след нежиданата смърт на Атанас. 

     Христо остана без баща, но майката не го остави да унива, а го спазари с бригадира на овчарника за подкарвач:Слава богу,този път имаха късмет, че Васил беше нейн братовчед!

      Работата на Христо беше за половин трудоден,защото той след изкарване на добитъка премиташе агъла,изнасяше торта(нечистотиите) и чак по залез слънце посрещаше овчаря със стадото. Отиваше по икиндия и се прибираше вкъщи по тъмно, защото имаше млеконадой и  стадото трябва да се издои.

     През зимата от декември до март овчарника ставаше техен дом!Овцете се обагняха и овчари и подкарвачи бдяха на смени, колкото да си вземат храна и откъснат няколко часа за сън.

     

 

 

   

» следваща част...

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??