2.08.2023 г., 10:26 ч.

У него 

  Проза » Други
333 2 22
4 мин за четене

    У него всичко е епично. И връзките на обувките дори – понякога с тях привързваше дългата си коса и тя се вее като конска опашка. А това е епично.

    Да не говорим за езика му. Най-често обложен и странно провиснал, той вади дъх от дълбините на нещо клокочесто и зловонно, разкрива плитчина на ума и простор на фантазията. Само чел човек може да има такава фантазия, такъв език и такова клокочещо зловонно нещо. И това е епично.

     Когато говорим за епос, обикновено се сещаме за Омир или за Вазов. А пък аз се сещам, че пазя прашката си от детските години, тогава му викахме чатало. И ми иде да го взема от сандъка в мазето и да го използвам това чатало срещу този, епичния. На младини бях много добър, точността ми ме славеше като смъртен враг на врабчета, а сега, на дърти години ще ме наричат още по-уважително. Обаче ще ме арестуват, така правят с всички заслужаващи уважение персони, уви, нямам пари за билет до Сърбия или до Дубай, за да противодействам срещу това. Властта пази всичко епично, не сте ли забелязали?

     Давам веднага пример. Ако сгазите лука, ще ви образуват начаса досъдебно производство и ще ми тормозят до дупка. Може и да ви дадат на съд, а там не потупват по рамото. Ако сгазите човек, може и да ви се размине. А ако редовно газите закона – с повод и без повод, значи сте властник и законът ви пази. Демек, законът е охранител на властта, а не на правдата.

     Хубавото е, че така е отколе. Лошото – че Омир и Вазов са възпявали герои, защото са се вдъхновявали от тях.

     Епичното у нас е лично. Като власт. Или като връзка на обувки. И не става за възпяване.

    Но говорехме за епичното у него. Кой е той? Защо ни управлява?

     Преди няколко дни нарязяха тялото на едно младо момиче и 10-20 градове въстанаха. Това е прекрасно. Но когато нарязват държавата с касапски нож, никой не въстава. Четири милиарда кражба от КТБ. Всичко заспа. Няколко милиарда от летището – народът спи. Стотина милиона кражби от ремонти само в София - няма проблем. А изведнъж обществото се събужда, защото негов член е наранен със средна телесна повреда. И за това е виновна общината, жената, живота, мъжа, вселената, каквото и да е – виновни са всички! Най-вече: съдът.

    Ето как е кръстено това общество – да обвинява невинните. Малоумните дават акъл за справедливост.

     Този ненормалник, дето е сторил това с момичето - да гние до живот в затвора, ако питате мене.

     Ама мене никой не ме пита. Защото същата вина има малоумника, който е решил, че Пеевски ще пише Конституцията на България.

     Па и защо съдът да носи вина - той разрешава спорове, за нищо друго не става, ако не го корумпираш. Той не е страна. Ала несправедливото решение, дори и да не е такова, става политическо: Пеевски веднага иска оставка на съдията. И става върховен съдия, без да е такъв.

     А на Пеевски кой ще му поискка оставката?

     Никой няма смелост за това.

     Очевидно държава няма. Както  казва Томас Хобс: „Където няма държава, нищо не е несправедливо“.

      Казал го е в „Левиатан“. Ако ви трябват страниците и датата на изданието, ще има да чакате. Питайте Пеевски.

     Няма несправедливост в България. просто няма държава. Какво тук не е ясно?

     Вече петнайсет години някой драска върху лицето на държавата. Някой я обезобрази. Дали това е тежка, средна или лека повреда – не зная. А и не зная как може да се говори за тялото като повреда, сякаш е ръчка на автомобил. Но очевидно така е решил нашият законодател.

     Но България не прилича на себе си. Обезобразена е . Прилича на престъпния си вид от началото и средата на 90-те години на миналия век.

     ... У него всичко е епично. У човека. Той дава власт, той я отнема.

     Нямам представа колко човеци са давали власт на изчадията, които добиха онази самодостатъчност, за да бъдат тартори на живота. Обичайно това са лишени от качества люде, защитавани от други, за които много българи гласуват.      В парламента влизат и излизат само хора по голяма нужда. Всеки народ се нуждае от нужник.

     Както и да е. Това не е политическо внушение. Гласувайте за когото си искате.

     Но не изполвайте средния пръст.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не очаквах, но благодаря за коментарите. Всъщност написаното не се отнася за Истанбулската конвенция.
  • Ами той средният пръст на, показан на сбърканяците, ощетени от природата,най-вече в подобието на мозъци, най-много им отива!
  • Чела съм я тази конвенция и не открих нищо позитивно...
  • Ето в това ни е проблема, Христо, някой казва протестираме и се изсипват едни хора на протест, ама за какво и как, никой не знае. То и с конвенциите така, някой казал нещо не е съвсем наред и хайде, ама кое как и защо, нейсе.
    Видно, е че всичко е политизирано, защото няма ясна цел и организираност, дори в протестите, колкото и да са "спонтанни".
  • DPP, работата е там, че покрай положителните моменти в конвенцията се опитват да ни пробутат и доста...., как да се изразя по-деликатно...айде, да кажем "глупости" . В смисъл- никой нормален човек не защитава и не оправдава например домашното насилие (срещу което доколкото съм запознат има клаузи във въпросна конвенция). Проблема е, че в "пакет" с положителните неща, се опитват да ни пробутат и откровени нелепости, на които само сбърканите... тъй, де- "широкоскроени" , западно-европейци могат да се вържат. Като тия джендър- измишльотини.
    Някой сериозно ли мисли (и дори има нужда да бъде защитен законово, чрез конвенция), че например няк'во 3-годишно хлапе може само да вземе решение (без натиск от "изкуфелите" си родители ) и да се самоопредели като жено-мъж :D ?! Или пък като дракон? Или пък като азиатски дракон с наченки на балканска ламя? И тия му "права" да са ретифицирани (туй май не го написах правилно) с конвенция...
  • Пепи, ако на лекаря не може да се вярва за "леката телесна" и е отстранен, защо да му се вярва за другото?! Само питам
    Това, което се разпространява като информация не е 100% истина.
    Ще се повторя днес, Христо, но всичко се изкривява, понятията се размиват. Добре, че всичката Мара втасала, та до прословутата конвенция сме стигнали, че да ни вади очите. Ама никой не коментира за положителните моменти в нея, нали?!
    Така, че четете.
  • DPP, проблемът е, че тези, които "могат" да тълкуват закона (в случая- конвенцията) го тълкуват така, както Дявола чете Евангелието :D ...
  • Майсторе - просто са ми интересни подробностите като любителка на кримките, защото лекарят е казал, че раните са били прецизно направени. А не прочетох за охлузвания и други рани от връзване примерно. Трябва да си в безпомощно състояние, за да не се съпротивляваш, иначе няма как да са "прецизни успоредни" по неговите думи. В противен случай кой ще седи безучастно докато го порязват?
    Раздухват и подкаста с Тити и Тото, дори и "свидетел", бил съученик на тогава обръсната 16 г ученичка и тя от стрес емигрирала. А тя е била на 19 г и кой емигрира 95 г? А че когато Шиниър О'Конър беше на мода масово се бръснехме кой половин, кой цяла глава, тогава и пънкът беше на мода. Но сега и тях ще линчуваме. А коса расте. Но младият мъж край Цалапица няма да възкръсне. И там намесени пари. За него нито дума, нали не е жива жертва, на кой му пука. Убитият край Гоце Делчев, и там замесени наркотици.
    Жълтите медии - нищо не е случайно! Конвенцията! Да ни прегърне ЕС и точат фондове Горе!
  • Май, всеки си тълкува тълкувания нечии и приказки по темата "истанбулска конвенция"
    Четете, обмислете и оставете тълкуванията на закона на тези които могат.
  • "Или приемайки Истанбулската конвенция ще приемем и дефиницията, че пол е социално понятие, не биологично, т.е. човек е от този пол от който сам реши." Точно заради подобни недомислици (мнозинството от) хората в България са против Истанбулската конвенция. Половете са два. Биологични. Мъжки и женски. Точка! На който не му харесва да е част от един от тия два пола- негова си работа. Никой не го спира да бъде к'ъвто си поиска (трети, пети пол, джендър и т.н.). 'Ма не виждам защо тия му ексцентрични предпочитания трябва да бъдат законово обвързани и дефинирани (в случая- чрез въпросната конвенция)..
    П.П. За протокола- аз тая конвенция не съм я чел. Не ми и пука кой как си я тълкува и (политически) наглася както му изнася. Пак казвам обаче- заради явно заложените вътре тъпизми като примера с половете, хората масово негодуват.
  • ... следователно се уеднаквява пенсионната възраст.
  • Еднополовите бракове ще са в нарушение на Конституцията ни. В нея пише, че брак се сключва между мъж и жена. Или приемайки Истанбулската конвенция ще приемем и дефиницията, че пол е социално понятие, не биологично, т.е. човек е от този пол от който сам реши. Тогава всички мъже на 62г. може да се обявят за жени и да подадат заявления за пенсиониране две год. и половина по-рано.
    18г. е важна подробност, palenka. Може да повдигне и оттегли обвинението в насилие и телесна повреда. Казваш, може да им е харесвало да практикуват садо-мазо. Тя не помнела какво се е случило. Дали заради шока или защото е била яко дрогирана? Трябва да научим версиите и на двамата за случилото се. Един тип се беше подложил на татуси и операции, за да заприлича на тигър. Според мен се беше обезобразил, но... е постигнал мечтата си. Налудничава мечта, ама си е негова.
  • "Детето", както го наричат жълтите медии, е 18 г пълнолетна жена, и не е нарязана, а с порезни рани без опасност за здравето и живота. Случката се е случила в нейния апартамент? - бивш приятел, 26 годишен, женен с дете. На друго място прочетох и че е била наркозависима.
    Интересно ми е в какво състояние е била, за да може той така прецизно да я пореже. Насилствено с взлом ли е влязъл? Знаем, че най-често дрога се разпространява в нощните заведения, а той в такова работел. Нали си падам по кримките, интересно ми е, но никой не казва

    ИстаНбулска

    Анани - това е целта!
  • Точно затова е измислен бракът - когато двама души искат да са винтимна връзка - женят се. Също както когато си купувате кола - подписвате договор, че е ваша... Иначе настъпва хаос, както е в момента.
  • Истамбулската Конвенция защитава свободния хомосексуализъм. И как ще се докаже, че двама души имат интимна връзка? Със снимков материал?
  • Аз не казвам кое е вярно и кое не е вярно. Това може да е най-великият документ в човешката история. Просто ви казвам какво ще се случи в близките дни. Не вярвам да отнеме повече от две седмици. Същото вече трябваше да се е случило след битата актриса, но тогава планът се провали, поради некадърност на сценаристите и изпълнителката.
  • А, някой от изказващите се по този повод прочел ли е Истанбулската конвенция, че така скача? Аз поне я прочетох, още преди години, когато всичко започна. И това е наслагано мнение, като всичко. Не всичко е такова каквото ви казват.
    Прочетете пък тогава говорете!
  • Кой ще осъди тези, които обезобразиха държавата?
    Кой ще ги посочи?
    Кой ще има смелост да протестира?
    Наврените в миша дупка ли?!
    И ние тук само изпускаме парата и то без PR!
    Правдиви думи, силни, както винаги при теб!
  • Сега ще започнат да вадят нови и нови такива случаи, по телевизията ще почнат да броят: "Първи ден на протеста", "втори ден на протеста" и накрая ще излезе Бойко Борисов и ще каже: "За да се спре това, трябва да се приеме Истамбулската конвенция" и всеки, който се обяви против, ще бъде тричан като престъпник и садист...
  • Може и PR да е. Интересното е, че случаят е от преди около месец. Подозрително е закъснението на обществената реакция. И на институциите. Съдебният лекар, определил повредата като лека, е отстранен от длъжност вчера. Това май се води вид наказание. Всъщност е принудителен неплатен отпуск.
  • PR акция за налагане на Истамбулската Конвенция
  • Не знам дали прокурорът, който подписа освобождаването на насилника и беше уволнен от Сарафов, е бил наясно с подробностите в детайли. Знаел ли е какво се крие зад тази така наречена лека телесна повреда? Умишлено садистично увреждане, продължило вероятно с часове. Остригана коса, счупен нос и над 400 шева. Психичните травми май не влизат в преценката. Докторът, определил повредата като лека, не е наказан за сега. Ако спим, такива неща ще се случват и мълчаливо ще потъват в забрава. Медийният шум и общественият натиск дадоха ефект. Не вярвах да се случи, но НС прекъсна ваканцията си, за да откликне на искането на протестиращите за законодателни промени. Чудеса стават не само по Коледа. Някои се съмняват в спонтанността на реакциите, дали не бяха планирани и организирани протестите, за изпускане на парата?
Предложения
: ??:??