Jul 10, 2021, 10:29 PM

 Дядо Ицо гледа от Бакаджика-единадесета част 

  Prose » Narratives
506 3 18
Multi-part work « to contents
2 мин reading

    Едно тракийско село през ранната есен е  като кошер пълен с мед.Една уханна, благодарствена благодат се стеле в равнината:ухае на пъпеши,дюли и цъфнало индрише -на оскъден припек по икиндия...

    Ирина събра в един куфар каквото можа от моминските си рокли, после избухна в горестен плач,защото осъзна,че моминството й е вече отлетяло!Нещо,което няма завръщане, като ранена пойна птица,останала безпомощно с пречупени от съдбата крила срещу задаващата се зимна неумолимост!

    Христо стоя ден-два в двора;и с майка си изора градината с чифт коне от стопанството, защото дворът имаше необходимост от есенна оран,тъй като каквото беше напролет посято,бе прибрано за зимнина.

     В една топла ноемврийска нощ Ирина и Христо пристигнаха на ж.п.гарата в Ямбол и в  късната половина на нощта се качиха на

влака за София.След като пристигнаха в столицата, двамата поискаха от един пътник да разберат за "Дом майка и дете"...

    На вечерта Христо потегли към Ямбол ,за да се прибере в селото...

     По пътя започна да се унася в сън,след изтощителния преход до София,сега обратното пътуване се превърна в кошмар!

    Той виждаше Ирина как го гледа и държи в ръцете нещо, което прилича на дисаги,но от едната страна се виждаше главата на русо ангелче, а от другата страна зееше една мъка в очите на родилката, че чак го стегна сърцето!

    В моменти на свръхумора и напрежение, той знаеше,че не един път е сънувал някакви видения,които, за жалост отминаваха,но оставаше неяснотата на бъдещето...

      Рано сутринта кондукторът на влака събуди Христо на гарата в Ямбол, където той слезе, защото влакът продължаваше за Бургас. И вместо да остане в Ямбол Христо взе билет за Елхово, където линията свършваше, но не и намерението му...

           Тъй като след Елхово беше крайгранична зона,той не можеше да продължи, защото милицията проверяваше всеки съмнителен пътник още в града. Това, че е от същия окръг му послужи като  аргумент за гостуване в крайграничното градче. На всичко отгоре в Елхово гъмжеше от войска!В града бяха дислоцирани един от най-добрите мотострелкови полкове в армията, както и щаба на Шести Граничен отряд-Елхово!

      

» next part...

© Стойчо Станев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря за коментара,SMooth!
    Когато свършат дните на един човек, той търси себе си в нощта на смъртта!
  • Къде го прати тоя човек чак, погранично?!
  • Благодаря за коментара,Кремена!
  • "от едната страна се виждаше главата на русо ангелче, а от другата страна зееше една мъка в очите на родилката, че чак го стегна сърцето!" - този контраст стегна и моето сърце!...
  • Благодаря за коментара,Росица!
  • Ненапразно е казал Йовков "Боже, колко мъка има по тоя свят, Боже!“ Чакам продължението!
  • Благодаря, Миночка!
    Понякога е достатъчно само една лъжичка катран в буре с мед...
  • Дожаля ми, за Ирина, Стойчо, каква съдба само! Завладяващ разказ, чакам продължението с нетърпение!
  • Благодаря за коментара и оценката, Иван!
  • Разказът ти навежда на много размисли! Покъртителни и затрогващи са чувствата, които изпитва бъдещата майка, която ще остави детето си на произвола на съдбата, безотговорността на човека, взел най-ценното което има една жена... Светът е пълен със съдби с пречупени криле и всичко това под влиянието на Любовта – възвисяваща, но и погубваща – "Двете лица на любовта"! Бог е създал Любовта за добро, но трагедиите които тя предизвиква са нелечими!
  • Благодаря за коментара и оценката,
    Латинка-Златна!
  • Преди години много момичета оставяха децата си в "Дом майка и дете",
    а сега всяко второ дете в България се ражда в извънбрачни съжителства.
    Съдби човешки...

    Светъл ден, Ranrozar (Стойчо Станев)
  • Благодаря за коментара,Пепи!
    Благодаря за хубавите думи,Георги!
  • Прекрасна идея, реализирана чудесно!
  • Мъката човешка...
  • Благодаря за оценката,terita!
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
  • Става все по-интересно, Стойчо. Поздравление за перото!

    П.П. Благодаря ти за чувството за хумор, което прояви в коментара си към вица ми.
Random works
: ??:??