15.05.2019 г., 22:30 ч.

 Телеграма - първа част 

  Проза » Други
1010 15 22
Произведение от няколко части
1 мин за четене

             Миле се малце разболе...

        В понеделник - погребение!

 

    Телеграмата им дойде в един майски ден, ненадейно, като гръм преди градушка, неочаквано и срина добрите ни намерения да посетим Балчик... Искахме да посетим двореца с ботаническата градина на Мария Румънска и изведнъж, хайде на погребение в Охрид!

     Но що да се стори?! Братовчедите от Охрид... И те ни уважават, внимание; и още как! Самуил или как гальовно говорят братовчедите от и около Вардар и Охрид, изведнъж, за да не ни сепнат,но всичко да се уведоми в кратце - хем Миле болен, хем -погребение!

      Родата ми е от Болярско.Защо му е останало,от кои години (турското е Емирлий), нейде иде откъм времето на Йоан Шишман преди да го съсекат османците край Никопол.

       Хубава земята, равно като тепсия,чернозем, лъщи на слънцето при оран, богата земя! Благодатна и топла,всеотдайна, стига да полагаш грижи за нея, като хубава невеста,ще те дари с любов и челяд, ще те стори човек,стига да я пазиш и оставиш след себе си на следовниците!

        И така, когато трябва да се веселиш край топлия полъх на Черно море, ние -девет мина братовчеди, с лели и чичовци поехме към Охридското езеро...

         Та след един преход от ден-два бяхме вече у братовчедите от Северна Македония.Тъкмо подписали договор край Преспа с Гърция и то баш на тамошното езеро.

         За първо ми беше да гостувам на братовчедите и с интерес разглеждах панорамата след границата. Зеленина, планина и китни градчета и селца, които бях виждал в Мелник и Петричко, ама имаше и нещо различно! Хората там имаха самочувствие, че са част от древен свят, който им принадлежи. Доволни бяха, че са наследници на една велика история.

 

Следва

» следваща част...

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Иван! Има още части, които следват първата...
  • Харесва ми разказа ти. Поздравления!
  • Благодаря за оценката и коментара, Мария!
    Приеми моите сърдечни поздрави!😍
    Благодаря, Надежда! Дано това чувство те придружава!😍
    Приеми моите пожелания за успех!
  • Чудесно начало, Ranrozar! Ще следя с интерес! Поздравления!
  • Стана ми интересно. Продължавам със следващата част.
  • Благодаря за коментара,Хари!
    Приеми моите приятелски поздрави!
  • Увлекателно и майсторки написано, с исторически препратки! Поздравявам те най - искрено, Стойчо!
  • Благодаря за оценката, Силвия!
    Уча се от добри разказвачи като тебе!😍
    Оглеждай се, защото вече сме край Охридското езеро... при братовчедите!
  • Много интересно разказваш, Стойчо. Ще се оглеждам за следващата част.
  • Благодаря ви Росилина, Елка, Таня и Георги за съпричастността и коментарите за роднините от Северна Македония!
  • Интересно начало. Кой ли няма братовчеди в Македонско...
  • Все хубави истории! Хората носят в себе си духът на своите традиции!
  • Харесва ми началото! Я да ги видим тия северномакедонци!
  • Ще следя с интерес!
  • Благодаря за оценката и съпричастността, Мариана, Цветенце и Красимира!
    Кой и защо ми липсва отговора преди това?!Бог знае...
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
  • Много интересно начало. Ще следя с интерес развоя на повествованието, Стойчо! Често пъти си правим планове, които дерайлират вследствие на непредвидени житейски обстоятелства. Или казано другояче: "Праивм си сметката без Кръчмаря!". Поздравление за умелото перо!
  • Благодаря за вниманието и интереса към "Телеграмата", Красимира и Василка!
  • Стана ми интересно. Ще следя повествованието. Поздравления, Стойчо!
  • Следя.
  • Интереснно начало с македонско присъствие и обещаващо заглавие... кой е болен и кой ще бъде погребан... Поздрави Стойчо!
  • И мен ме заинтригува началото!
Предложения
: ??:??